Na początek - kiedy walka może się odbyć?
Wprowadziliśmy dużo limitów żeby walki nie były zbyt uciążliwe.
Jeśli nie masz drużyny, nie możesz atakować, ani zostać zaatakowanym.
Jeśli masz drużynę, ale nie należy ona do żadnej grupy, nie możesz atakować, jednak możesz zostać zaatakowanym. Dodatkowym ograniczeniem jest Wasz level. Gracze z levelem niższym niż 10, nie są widoczni dla przeciwnych grup.
Jeśli Twoja drużyna należy do którejś z grup, możesz atakować i jesteś widoczny dla innych grup. Nie można atakować drużyny, kiedy przeciwnikiem są gracze z levelem niższym niż 10.
Osoba rozpoczynająca walkę musi mieć przynajmniej 70 siły. Siły jest potem zabierana wszystkim członkom jego drużyny, którzy wzięli udział w walce.
W grze występują też obszary, na których nie może przytrafić się Wam nic złego. Są to m.in. plaże i stacje Dharmy. Do ukrycia się można wykorzystać też umiejętności. "Ukrywanie się" uchronić Was może na kilka minut. "Rozbijanie obozu" jest idealne, kiedy zostajemy w dżungli na noc.
Co zrobić żeby wygrać?
Podczas walki niewiele możemy zrobić. Należy być przygotowanym przez cały czas. Trzeba utrzymywać wysoki poziom energii, mieć ze sobą naładowaną broń i chodzić blisko innych członków drużyny.
Kiedy walka się rozpocznie, mamy możliwość poruszania się i możemy uciec, wychodząc za obszar walki. Podczas walki, zużycie siły jest mniejsze. Dużą rolę gra broń (tak, broń została stworzona głównie do walk, nie na dziki ) i Wasz level. Jest też losowy współczynnik, korzystniejszy dla drużyny, która została zaatakowana. Do dyspozycji macie mapkę, na której widać Wasze pozycje. Jeśli nie czujemy się na siłach, oddalamy się od przeciwnika. Wraz ze zwiększającym się dystansem, maleją obrażenia.
Co można stracić lub zyskać?
Kiedy przegramy, tracimy małe ilości respektu i lądujemy w obozie drużyny/grupy. Jeśli wygramy, respekt idzie w górę. Wszystko jest zapisywane w statystykach, a dodatkowo mamy szansę na zdobycie osiągnięć. Nie trzeba atakować kiedy tylko jest taka możliwość. Jeśli boicie się długiego czekania, nie atakujcie, nikt Was nie zmusza.
Przykład okna walki